fredag, november 24, 2006

Cyberspace är liten?

För ett tag sen hittade jag en blogg som jag börjat läsa, via en annan blogg. Jag var rätt skeptisk till den bara av vad den andra bloggaren skrev men så fort jag började läsa var jag fast. Bra skriven, ett ämne som intresserar mig, kan ni gissa vilket?!

Hur som helst efter tag började jag misstänka att jag känner personen "in real life". Frågade en vän och det visade sig att det var så. Det är ingen jag känner väl, kanske skulle kalla det en ytlig bekant. Om vi träffades på stan skulle vi definitivt börja prata i alla fall. Och bloggen är väldigt personlig, jag har fått reda på saker som jag absolut inte vetat tidigare. Nu tror jag inte det spelar någon roll, för bloggaren i fråga. Det som är spännande ändå att hitta någon som bloggar anonymt, utan att lägga ut personliga bilder och ändå inse att jag känner människan! Skum känsla. Världen är liten...

Inga kommentarer: