fredag, augusti 24, 2007

Det skulle ju regna idag...

Så att jag slapp vattna den blivande gräsmattan. Inte ett regnmoln i sikte. Soligaste veckan på hela sommaren sedan vi sådde. Aldrig blir man nöjd. Jag har skickat in version två av uppsatsen så nu medan jag går och väntar på nya kommentarer, funderar jag på olika fruktträd och buskar. Ska man köpa äldre dyrare äppelträd som grannen gjort eller de vanliga små 1-2 års plantorna från plantskolan? Hur beskär man äppelträd? Tänk om platsen vi valt för äppelträden inte är tillräckligt stor? Groparna är redan grävda... Tänk om, tänk om... Det är fint med internet man googlar och får svar... odla.nu kan rekommenderas i all fall om man som jag är nybörjare.

Igår var vi och storhandlade inför skolstarten, jag Ebba och Julius. Otto var hos dagmamman. Än så länge går det bra förutom att han är en smitare som får ha gul väst på sig. Hos dagmamman finns ju inga staket... Och en lagom stor blåbärsskog att gå bort sig i om man är 1,5 år.

Nå hursomhelst, Ebba och jag är nu nyklippta och fina. Julius är välekiperad, han har vuxit enormt i sommar. Han har fått 3 långärmade tröjor, 2 tjocktröjor, 2 mjukisbrallor, shorts till gympan, gympapåse, 2 par byxor. Ebba har fått nya gympadojjor och regnbrallor. Tror ni mig när jag säger att hon snart är 9 år men redan har stl 38(!) i skor? Det är bara att glömma barnskor i vanliga affärer. Hon behöver ju ändå barnmodeller på vanliga skor och då blir det specialaffärer. Dessutom har hon smala fötter, så tex vinterskor går aldrig med mindre än Ecco.

Julius fick dessutom pennskrin, pennväsare och suddgummi för att markera skolstarten. Han är lite tveksam till hur kul det ska bli egentligen. Ebba och Julius investerade dessutom egna sparpengar i varsin legobil. Otto fick ingenting, han får bara ärva!

Inga kommentarer: