tisdag, juli 01, 2008

Sociala

Vi har passat på att vara riktigt sociala den här veckan då vi endast har småmarodörerna hemma. Bortbjudna både i fredags och i lördags, mycket trevligt. Ville och Otto fick nog lite för mycket input för plötsligt två dagar på raken har Ville sovit som man hoppas att en bebis på 7 månader ska göra. Inga halvtimmar hit och dit utan 2 sovningar per dag på 2-2,5 timmar. Återstår att se om det är efterdyningar efter bortbjudningarna eller ett mer permanent mönster.Vad ofantligt mycket man hinner att göra på 2,5 timmar! Otto å andra sidan fnattade helt ur! Uppe till 12 i fredagskväll och till 9 på lördagen. I söndags sov han länge på morgonen så vi lät honom hoppa över vilan. Varpå han vaknade 04.30 igår! Och sov middag klockan 9! Han var rätt mör igårkväll kan jag säga! Otto har annars fått en bästa kompis. Grannflickan E är här så gott som dagligen och de har jättekul. Igår gick Otto dit och lekte för första gången och han tyckte det var jättespännande. Tryggt att jag fanns på andra sidan staketet också! Kovva mamma! Titta mej då!

Idag ska vi ha vänner på middag. Det ska visst bli fint väder från och med nu? Jag hoppas det, för nu har jag mördat två sniglar på två dagar så lite fint väder kanske kunde bromsa dem naturligt. Jag vet att två sniglar inte är något för dem som verkligen invaderats men jag ser det som en början. Och snart ska vi åka bort oxå... Det kanske får bli fiberduk istället för nät över grönsakslandet.

Ville är en otålig bebis. Knappt har han bemästrat krypning förrän han börjar öva sig på att dra sig upp. Upp på knä, upp och stå i soffan... Hans krypning är dock minst sagt märklig. Han kryper på händer och fötter för det mesta. Energikrävande och ineffektivt skulle jag vilja säga. Men snabbt nog. Ibland, som hemma hos och A och A kröp han snabbt som en iller till hundmatskålen. Då var det inga händer och fötter minsann.

Inga kommentarer: