söndag, november 09, 2008

Lillaste bebisen 11 månader

Snart är han ett år! Det här är vad han gillar just nu:
* Sina syskon
* Busa i sängen, ju fler desto bättre.
* Han älskar kuddar, han bär omkring på soffkuddarna och gosar med dem.
* Plocka i och ur saker. Tex pilla in ett mindre lock i ett större. Stoppa klossar i lådor. Om och om igen.
* Leker med bilar! Härmar naturligtvis storebror. Brrrruuuuuuuuuuummm, säger han och skrattar!
* Sitta under bordet och fiffilura och stoppa i sig gobitar.
* Katten, kärleken är dock inte helt besvarad eftersom den är rätt hårdhänt
* Älskar att riva ur köksskåp och lådor.

Han kan säga:
* Hej och Hej då
* Däää
* Ajj
* Brrmmmmmmmm
* Tack
* Nej

Han kan:
* Klättra upp och ner från sängen.
* Klappa händerna (såg jag nu på morgonen)
* Förstår uppmaningar som: Aj, aj! Sitt ner! Kom! Om han bryr sig om uppmaningarna det är en annan fråga.

2 kommentarer:

Olle sa...

Jag önskar att det funnits anteckningar från mina tidigaste år av den karaktär som den här bloggen har - smått och stort, min (och mina systrars) utveckling, hur familjen fungerade och hur min mammma och pappa såg på de dagliga problmenen och glädjeämnena. Det är så mycket jag inte kommer ihåg och som jag nu skulle vilja ha litet notiser om. Och nu finns det bara en enda person kvar i livet som var vuxen då och som var med då (Mary i Jämtland).

Som du är medveten om skriver du för barna också - inte bara nu utan i en framtid någon gång (kanske om 50 år?). Bäst att ur den synpunkten skriva ut hela bloggen någon gång - det finns inga elektroniska medier som klarar förvaring under sån tid utan att i praktiken bli oläsbara. Men pappersdokument är lättare att bevara.

RosaMilton sa...

Tja, jag har ju redan glömt hur det var med Otto så det behövs verkligen att jag skriver ner!