fredag, december 26, 2008

Juluppdatering

Snabb sådan. Småsjuka: Jag, Otto och Julius. Stortrött är jag som fick sova först 05.00 imorse. Inget frivilligt party, det var bara jag och Ville. Förövrigt jul i kvadrat med mycket god mat och trevligt sällskap. Barnen fick naturligtvis julklappar så det räckte och blev över. Gladast är jag faktiskt över att ha firat jul med min bror för första gången på jag vet inte hur många år. Bättre än alla julklappar.

Sedan ett konstaterande. För Otto hade det räckt med julklapparna på julafton. Han hade varit nöjd med enbart tårta på födelsedagen. Tårtan som han för övrigt själv dekorerade med tre ljus på rad och hallon i formation av bokstaven O. Idag har han haft födelsedagskalas med en gäst, bästa grannflickan. Prinskorv i bröd och glass och fiskdamm. Först fick Otto och kalasvännen fiska och sedan var det precis lika kul att låta Ebba och Julius fiska. Ska väl nämnas att Otto bröt ihop ett antal gånger också.

Inga kommentarer: