måndag, september 07, 2009

Rena rama julafton.

Så känns det. Äntligen har jag börjat ändra om i mina rabatter. Hela sommaren har jag gått och längtat efter att få flytta på kombinationer som blivit mindre lyckade. Tänkt ut vad som ska bli fint och planerat fram och tillbaka. Förhoppningsvis överlever de perenner som jag delat rätt hårdhänt.

Annars har det varit en intensiv helg. Jag fick spontanbesök av en vän på lördagen vilket var mycket trevligt. Igår hade vi fullt upp med trädgård, fotbollsmatch, kalasinbjudningar som skulle delas ut. I år har vi bjudit alla killar i Julius klass på kalas och jag hoppas och ber till de högre makterna om fint väder så vi kan vara ute.

2 kommentarer:

Olle sa...

Dela upp perenner måste nödvändigtvis bli en hårdhänt hantering. De hämtar sig alltid fint om de inte är sjuka och dåliga innan delningen.

Kul att se din plantering på framsidan. Det kommer att bli fint fast det tar ju som alltid tid innan man ser de riktiga resultaten.

RosaMilton sa...

Nu är jag på gång att fixa till sista rabatten. Det går framåt, sakta men säkert.