söndag, januari 24, 2010

Jullovet slut

Imorgon börjar vecka 4 och det är först nu som det känns som om jullovet är över. Först har jag varit hemma med Ville och Otto efter Ottos brännskada. Två veckor har han faktiskt varit hemma vilket har varit bra för armarna läker jättefint och huden är nu hel igen även om han kommer få ärr. Första veckan fick han stanna hemma pga infektionsrisk innan såren läkts och även för att man blir ännu känsligare för kyla när man har en brännskada. Förra veckan fick han stanna hemma extra då Stefan var i USA och det blev knöligt för farmor att skjutsa till och från dagmamman när jag jobbade. Ville och Otto har alltså varit hemma i över en månad. Time flies.

Imorgon ska vi ha 4-årskalas och Otto är förväntansfull. Lektältet som de fick i jullklapp är uppsatt, vi har bakat bullar idag och jag har förberett för fiskdamm. Jag undrar om alla vilda dagbarn kommer att riva kåken?

På tidag är det riktigt vardagsliv igen och jag längtar. På jobbet har vi lagt schema till och med påsk nu. Jag planerar för sköna löpturer och promenader i Småland mellan påskgodisätandet! Men innan dess ska vi hela högen upp till Jämtland och åka skidor. Sist vi var där var sommaren -06.

Inga kommentarer: