torsdag, juni 23, 2011

Bra med regn

Det kändes inte så kul imorse med regn, dagen innan harde varit perfekt vädermässig med lagom sol, lagom moln och perfekt sommar för mig. Inte för varmt ska det vara! Eftersom stororna var på annat håll på sommarställen och badmintonläger passade vi på att utflykta till Mulle Mecks lekpark i Solna. Jättepopulärt! Två timmar gick i ett nafs.

Men tillbaka till dagen. Regn betyder att det inte är jättekul att vara ute, vilket i sin tur betyder städa. I alla fall känns det så. Jag ville inte alls städa, verkligen inte. Men hur det nu var började jag med att städa min garderob, gick vidare till klädkammaren och fortsatte sedan med arbetsrummet! Det har varit skrotupplag i över en månad nu och är en något som hängt över mig att jag borde ta itu med. Och nu är det gjort. På trappen är det knappt framkomligt, där står allt som ska till tippen. Eftersom jag inte tänker skaffa någon mer bokhylla i nuläget gjorde jag dessutom en snabb rensning. Alla gamla syrraböcker åkte ut. Härligt! Hann rensa en hel del papper också. Egentligen borde jag bara slänga allt rakt upp och ner men det är svårt.

Hur som helst är det bara garderoben under trappen kvar. Samt att gå igenom leksaker och vinterkläder. Känns inte aktuellt just nu! Och igår såldes pappas lägenhet. Tänk att det gick innan sommaren... Urnsättning kvar och så efterarbete förstås, boutredning som ska avslutas etc. Men imorgon ska vi fira midsommar. Stefan vägrar dans kring midsommarstången, frågan är om jag ska dra iväg med Ville och Otto bara för att de ska få veta vad midsommar är... förutom god mat då.

Inga kommentarer: