måndag, juni 13, 2011

Lyx är att kunna ha doftpioner som snittblomma



Det doftar pion i mitt kök! För tre år sedan hittade jag en ickeblommande pion i en gammal förfallen trädgård som då inte ägdes av någon. Jag tog en spade och naggade pionen i kanten och det blev två plantor till mig som överlevde bägge. Pioner ska ju vara tåliga. Jag var övertygad om att det var röda bondpioner eftersom de är vanligast vid äldre torp, i alla fall har jag fått för mig det. För två dagar sedan slog de ut för första gången och det är vita luktpioner! Jag är rätt säker på att det är Festiva Maxima, luktar svagt kardemumma. Vardagslycka! Jag har gått omkring och sniffat i tre dagar nu.

3 kommentarer:

Annapanna sa...

Å vad trevligt! Kan vi inte få se mer av trädgården?

//a

RosaMilton sa...

Det ska gå bra! Jag är inte så svårövertalad!

Annapanna sa...

Fiiint!