tisdag, juli 25, 2006

Semester hemma

Varmt och slött, nu har vi varit hemma i några dagar och gör egentligen ingenting. Eller, inte helt rätt, igår satt vi hos mäklaren från klockan tio till klockan tre för att få färdigt leveransordern. FY vilken tid det tog. Han satt och slog i kataloger för att kolla alla priser på tillval och vi väntade, drack kaffe. Jag surade/surar för att jag inte kan få det som jag vill med elkontakterna i köket. Det kommer att bli stora jättefula kolosser till kontakter. Jag ville då ta bort en kontakt men det ville inte han, sa att vi kommer att behöva den MEN vem är det som ska bo i huset? Gaaaaaaaaaaaaah... Jag fick ge mig eftersom det brinner i knutarna för att vi om möjligt inte ska bli bostadslösa i slutet av januari. Kanske, kanske kan man ändra i efterhand? Jag vet att jag snöar in på detaljer men jag kan verkligen irritera mig till döds på sånt. Vid tretiden åkte vi för då skulle han sätta sig och skriva tillverkningsordern. Det tog honom sex timmar till och då glömde han tyvärr att få med sig köksbeställningen. Så klockan halv tio igårkväll gick vi igenom det sista och nu ska beställningen iväg idag eller imorgon. Säkert har vi glömt en massa saker...

Vi åkte till tomten och träffade våra blivande grannar, de verkade jättetrevliga. De har köpt den typ av hus som man får iordningsställa helt själva och har redan fått hela undervåningen färdigt, trots att de har en liten flicka på 14 månader. Imponerande. Längs gångvägen upptäckte Ebba och Julius att det växte hallon och smultron. Det gick några hästar och betade i hagarna mittemot vägen. Landet... härligt.

En annan sak som strulat är att vi fått fel köksritning. Det stämmer inte på ritningen, och offerten på köket är otydlig. Så tills vidare har vi beställt ett standardkök och så får vi se efter semestern, för det går naturligtvis inte att få tag i någon nu i juli. Det ska vara struligt att bygga hus har jag förstått, det är verkligen det också. Semestertider underlättar inte. Inte tidspress heller. Fast nu ska jag sluta gnälla.

1 kommentar:

AI sa...

Haha, låter som om ni har fullt sjå med att få ett hus att bo i. Jag tror det kommer bli jättefint, ska bli spännande att se!!! Många kramar från brorsan! :)