måndag, februari 08, 2010

Nu kliar det i de gröna fingrarna


Förra året misslyckades jag helt med mina zinnior. Året innan dess var de fantastiska. I år kunde jag inte motstå dessa... Zinnia - meteor. Ska få pryda mitta grönsaksland tillsammans med en masa olika vallmo, praktvädd, praktmalva, ringblomma och dahlia.


Den här blev det också, Glim - Jack Flash. Supersöt, får se om jag lyckas. Perenner är inte lika lättsådda. Jag har inventerat min frölåda och jag har nästan allt jag behöver. Behöver komplettera med sättlök, sättpotatis och lite sallad. Det får nog bli någon salladsmix, vi hinner inte äta upp annars.

Jag som inte skulle så så mycket i år:
Rosenflockel (Perenn)
Blodtopp (Perenn)
Praktsalvia - Scarlett Piccolo
Honungssalvia West-Friesland (Perenn)
Salvia farinacea - Blue Bedder
Praktvädd
Zinnia - Meteor
Glim - Jack Flash
3 sorters vallmo

Plus det jag då har hemma från förra året. Vilket är Praktmalva, 2 olika salvior till, sommarklätt, sommarrudbeckia, solbrud, ringblommor, jätteverbena. Plus lite annat smått och gott. Jag som skulle vänta och se vart trädgården tog vägen i år. Ett mellanår för att landa... mmmmm, kanske inte. Jag behöver, när jag tänker efter gräva en ny rabatt. Vilken tur att jag tränat rygg, axlar och armar i vinter!

Nu gäller det att få Stefan att fixa iordning lysrören ute i garaget... :)

Inga kommentarer: