onsdag, april 06, 2011

Trädgård och granatäpple

Nu är snön nästan borta. Gräsmattan ser bedrövlig ut och vi har haft mängder med snömögel i år, mycket värre än förra året. På 3-4 dagar har nästan all snö smlt bort. Det har hänt ingenting, ingenting och nu händer allt på en gång. Krokusen blommar redan och idag var det 13 grader när jag körde hem från jobbet. Jag undrar hur det blir med snödropparna? Vintergäcken blommar och en av pionernas röda knoppar sticker upp. Riktiga vårtecken och jag vill ingenting hellre än att vara ute. Allt inlusive jag själv har bara väntat på att den hårda snöskorpan ska smälta undan.

Otto och jag var hos logopeden för några dagar sedan. där fick han titta på bilder, öva l-ljudet och lägga l-memory. När logopeden gick igenom alla bilderna höll hon upp bilden (skulle föreställa en lök) och frågade: ser du vad det här är?
Varpå Otto svarade: Granatäpple! Väldigt världsvant!

Inga kommentarer: