måndag, oktober 10, 2011

Nya tider?


Nu har vi en tonåring i huset. Hur gick det till? Vi har firat i helgen bland annat med badmintonturnering och att göra utflykt till gamla landsstället i Nantes. Tänk jag trodde faktiskt inte att det skulle finnas kvar. Jag tyckte det var sunkigt då. Det var det fortfarande. Men alla husen stod kvar precis som då. Träffade en av nuvarande ägarna som berättade att en styckning och försäljning av tomter kommer att ske. Inte så konstigt, det skulle lätt kunna bli en 5-10 tomter, beroende på hur stora de måste vara vid styckning. Mycket pengar...

Men jag mindes inte att badbryggan låg så nära båthamnen. Sunkigt att simma där, vilket jag gjorde när badsuget blev för stort. Men jag var rädd för allt sjögräs. Det såg jag inget av nu, tvärtom var vattnet klart. Vissnar sjögräs på hösten, eller har allt på botten dött ut??!

Fikade gjorde vi på en badplats dit vi någon gång tog båten. Avstånden var mycket kortare än jag mindes. Men annars var det faktiskt som jag kom ihåg. Inte så mycket mindre som det kan kännas när man vuxit upp. När jag kom hem fastnade jag i pappas anteckningar och brev.

Inga kommentarer: