fredag, januari 27, 2012

Fantastisk gårkväll

Är inne i en möjligen byta jobb karusell. På tisdag ska jag på jobbintervju. Jag vill verkligen ha det här jobbet. Det har varit en lång process från att jag fick höra talas om tjänsten, till att den utlystes, till att jag sökt och nu är en av tre som får komma på intervju. 4 månader. Det är som att vara i limbo.

I måndags "försvann" mitt jobb-ID. Jag kan i princip inte existera på jobbet utan det. Slarvade jag bort det för att jag är så säker på att få det nya jobbet?! Dåligt oavsett anledning, jag behöver det och ett nytt kostar 800 kr. Väldigt dåligt.

Gårkvällen på arbetet var i alla fall fantastisk. Om jag kunde få ha sådana arbetspass åtminstone en gång per vecka, då skulle jag inte ens fundera på att byta jobb. Att vara barnmorska är att få så mycket positiv cred. När föräldrarna fått barn och är så lyckliga över att det gått bra, spiller mycket av glädjen och lyckan över på oss. Man bärs upp och fram av ett glädjerus. Det är beroendeframkallande och fantastiskt och jag värdesätter varenda minut. Men det gäller att ha fötterna kvar på jorden. Se vilka det egentligen är som gjort jobbet och vara oändligt tacksam att jag fått vara med. Jag kommer att komma ihåg gårkvällen och spara känslan inombords.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nåååå? Hur går det med jobbet? Jag blir så nyfiken! Du kan väl maila mig :-)
Dessutom så måste ni fixa barnvakt och boka 21/4, då blir det lite party!

//Annapanna