lördag, september 29, 2012

Hemma

Det är så underbart att komma hem! Ville och jag åkte imorse från Borås och imorgon åker jag iväg för sista veckan i Götet igen. Knappt värt det att åka hem kan man tycka. Men det är det. Åh vad hemma är bäst. Familjen, det är löjligt vad skönt att ha dem nära.
Sedan jag kom hem kl 12 har jag hunnit pussa på barnen, vara ute i växthuset, gått en långpromenad med Stefan, sprungit en vända i regn i skogen, badat badkar med Ville, samlat en himla massa sniglar, tvättat, dammsugit en snabbis, ätit en god middag och druckit ett glas vin. Nattat Otto och berättat bästa och sämsta. Ville och Otto har varit som uppslukade av varandra ända sedan vi kom hem och har lekt, lekt och lekt. Och nu vankas det dessutom kladdkaka som Ebba fixat. Jag får tanka energi så det räcker hela veckan.

Inga kommentarer: