onsdag, oktober 04, 2006

Det kan inte bli en positiv blogg idag

Istället kommer en lista på saker jag avskyr just nu.

JAG AVSKYR:

- att det inte är tillåtet att klaga om man har tre barn eller fler, då är man bara dum i huvudet som skaffade dem. Men nu gör jag det ändå.

- förkylningar. I synnerhet om de drabbar 9-månadersbebisar och mammor samtidigt. I den här kategorin avskyr jag ständigt snoriga näsor som ska torkas och täppta näsor som gör att bebisarna inte kan sova färdigt så de blir pigga och glada.

- allt klegg och gegg. Jag avskyr att så fort jag torkat på ett ställe så blir det klegg och klet på ett annat.

- att ställa fram mat och försöka mata en matvägrande bebis. Nu får han livnära sig på tutte, tills han kommer på andra tankar.

- att vi hela tiden ligger steget efter. Stefan behöver handla kläder och Ebbas födelsedag är i helgen och inget är fixat, vare sig presenter eller kläder.


JAG UPPSKATTAR ENORMT:

- Svärmor som kommer hit och hjälper till i kaos och förkylningstider

- den stunden på förmiddagen när jag får vara ifred.

1 kommentar:

Olle sa...

Skäms faktiskt för att jag inte gjorde större nytta för att avlasta er litet. Men jag kunde inte komma tidigare på söndagen. Det var inte bara frågan om mitt eget gudstjänstfirande utan jag var uppsatt som ansvarig för gudstjänstvärdarna. Det innebär att jag hade åtagit mig att vara där en timme i förväg och organisera tre (fyra) personers medverkan i gudstjänsten (bära kors och ljus i processionen), läsa texter, läsa böner, samla kollekt, medverka i nattvarden med att dela ut vinet osv). Jag skulle dock kunnat gjort en bättre insats för dig och barnen när jag äntligen kom dit på onsdagen (en del klet fångade dock mina byxor upp...)

Olle