måndag, oktober 30, 2006

Livstecken...

Är på höstlov med barn och make i höstigt Småland. Regn och rusk och lite snö på marken en morgon. Otto går nu, ostadig och med stor koncentration...

Jag försöker att passa på att arbeta så mycket som möjligt, skriver så tangentbordet glöder. Dock inte riktigt den delen av uppsatsen som jag borde vara mest på G med (resultatdelen) Där känner jag mig lite fast, skrivkramp, vet inte hur jag ska börja. Så jag skriver metoddelen nu, det ska ju också göras...

3 kommentarer:

AI sa...

När man inte kommer igång med ett ny del av rapporten brukar jag antingen göra som du - skjuta på det och skriva något annat, eller bara börja skriva vad som. Fyll en halv sida med text som inte är snyggt skriven, kanske inte ens relevant, men som får igång skrivandet. Efter det kommer det mycket lättare att faktiskt skriva riktiga saker på samma kapitel.

Olle sa...

Tips 2: Skrivkramp.
Tänk dig att du skall berätta för någon annan vad du faktiskt har kommit fram till. Helt kort. För mig eller för Anders eller någon. Ring mig kanske om det behövs och berätta det. Skriv sedan ner det i stolpform, korta meningar eller ord bara. Sedan kan du börja fylla på texten.

Olle

RosaMilton sa...

Tack för tipsen... nu har vi kommit hem igen och de längre skrivpassen är över för tillfället. Nu ska jag försöka prestera på entimmesbasis... så jag behöver alla tips jag kan få.