söndag, februari 18, 2007

Ett mycket blommigt kök




Så här skulle det ha varit. Vi skulle tapetsera en fondvägg men det kändes så ynkligt och köket var så stort och vitt och ödsligt. Så jag och barnen spenderade lördagen med Ruth, först på Naturhistoriska och sedan hemma hos henne, (vilket var väldigt, väldigt trevligt!) medan Stefan tapetserade. Och när vi kom hem sent på kvällen så var hela köket så här blommigt! Hoppsan!

Jag kan inte helt bestämma mig för om jag är nöjd. Ibland är jag supernöjd för jag älskar verkligen den här tapeten. Och ibland känner jag att det här blev faktiskt lite för mycket. Ebba tycker att vi kunde valt en finare tapet. Otto och Julius har inte uttalat sig ännu. Jag tänkte mig något i stil med vita hissgardiner för att dämpa ner lite men vi får se. Hissgardiner låter som om man måste sy, och det är ju inte min starka sida.

Stefan har verkligen slitit med tapetsering. Arbetsrummet är färdigt, där nöjde vi oss med den planerade fondväggen - palmer och fjärilar (det du mamma). Jag ska lägga upp bild senare. Julius rum är också helt färdigt nu. Dubbelsängen är på plats i sovrummet. Vi fick hjälp av vänner på besök. En liten stund trodde jag sängen skulle åka i backen i smältsnön men det gick hur bra som helst att lyfta upp den via balkongen.

Så nu återstår att fixa bokhyllor till arbetsrummet och packa upp de sista kartongerna. När vi sedan får bredband kan Stefan börja arbeta lite hemifrån också och slippa de värsta bilköerna...

1 kommentar:

Olle sa...

Vänta och se hur det känns. När det blir sommar och grönt ute kanske det känns mycket mindre 'blommigt'. Tapeten ser fin ut på bild i alla fall men det är klart, bilden visar bara en hörna av köket. Skulle ni vilja ångra er så går det väl enkelt att måla över en bit...

Olle