onsdag, februari 28, 2007

Det är tomt här hemma

Det är så tyst i huset! Ingen Julius imorse som slafsar i sig gröt, ingen morgonhets för att få iväg Ebba och sedan Julius... Ingen som leker, eller har tråkigt, eller bygger koja i vardagsrummet. Bara Otto som stökar ner och det går rätt fort att plocka undan efter honom trots allt.

Ett stort plus som jag njutit av i tre dagar är att inte laga middag! Och att ingen klagar på den mat jag lagar!

Men det bli ett kort blogginlägg för imorgon ringer klockan klockan 05.00. Imorgon är första dagen på ca 1,5 år som jag ska jobba. 1,5 år - är det verkligen möjligt? Det känns inte alls så länge. Jag var på möte på jobbet idag och kände bara ett stort NEJ! Jag kommer inte ihåg någonting, jag kommer att vara så långsam. Och alla apparater och vilka grejjer som ska användas till vad, hur var det nu igen? Och det jag lärde mig på utbildningsdagen i januari är totalt bortblåst. Men förhoppningsvis blir jag fort varm i käderna. Nu ska jag lägga mig bredvid en varm och gosig ettåring och förhoppningsvis sova gott.

Inga kommentarer: