onsdag, juli 18, 2007

P-piller

Nu kanske det inte förvånar någon, vi har ju trots allt tre barn och ett, ett oplanerat, två mycket planerade och så ett oplanerat till på väg. Kanske är det inte jag som ska ha hand om barn eller kattbegränsning i familjen. Men jag kan bara inte komma ihåg att ge katten p-piller. Hon skulle få på lördagar, hade jag bestämt. Det fixade jag i två veckor. Sedan glömde jag och så har hon fått på söndagar istället. Och nu... taadaa imorse kom jag på att attans, p-piller, hoppsan har det blivit onsdag? Om vi får kattungar är det inget att förvånas över. Och det skulle lika gärna kunna bli åt andra hållet, att jag gav henne för mycket p-piller att jag glömmer bort att hon fått, ger henne igen med massa biverkningar som följd. Stackars Tooticki.

1 kommentar:

LS sa...

Hej du, varfor kasterar ni inte henne? Det gjorde vi med vara tva katter (nu 1.5 ar gamla), det gick jattebra och da behover man itne oroa sig. Far man kattungar sa ar det en massa strul och sa maste de ges bort till bra hem, osv. Vara katters syster har redan haft tva kullar med kattungar, innan hon fyllt 1.5 ar.