söndag, januari 06, 2008

Liten sammanfattning av 2007

Det har varit ett hektiskt år kan jag dock säga. Flyttade in i januari. Ny skola för Ebba, dagmamma till Julius. Stefan har byggt altan och vi anlade början till vår trädgård och hann i alla fall med att odla lite grönsaker och en herrans massa sallad (köp INTE salladsfrön på "matta" om ni inte driver ett stort kollektiv eller dagis). Jag började jobba igen i april, hade min första riktigt förfärliga upplevelse som barnmorska (det kommer ju förr eller senare) och sedan blev jag tokgravid igen. Oj vad jag mådde illa! Hela april, maj och juni liksom försvann i illamående. Sedan var det dags att ta tag i uppsatsen. Mot all förmodan blev den faktiskt färdig i september. Så nu är jag magister, gud bevars...

Oktober och november har varit riktigt lugna förutom att jag fixat och ordnat inför att Ville skulle komma. Och att han kom nästan tre veckor tidigare! Det hade jag aldrig trott, kändes nästan lite snöpligt, så här skrev jag natten då värkarna började:

Klockan är snart kvart i tre på morgonen och jeeesus vilka förvärkar jag har. För snälla säg att det inte är dags än! Ska försöka lägga mig med värmekudde och en kopp thé och hoppas det går över. Jag ska till IKEA idag och till Kista. Har inte hunnit klippa mig heller! Som om nu det var det viktigaste. Helst sanslöst men jag är inte riktigt färdig med denna graviditet!

Fast jag fick inte bestämma det även om vi hann till IKEA dagen efter innan det satte igång ordentligt. Men nu i efterhand känns det bra att han kom tidigare. Vi har dessutom haft en jättebra jul och nyår. Perfekt faktiskt när jag summerar. Vi har slappat och slöat och faktiskt hunnit träffa kompisar också.

Något som jag faktiskt är lite extra glad för är att en kompis som jag tappat kontakten med hört av sig. Hon och hennes familj var här igår och vi hade jättetrevligt. Det känns som vi kommer att fortsätta att hålla kontakten nu faktiskt.



Inga kommentarer: