onsdag, mars 24, 2010

Uttryck att reta sig på?

Det här är verkligen dagens ickefråga men är det ett lånat uttryck från engelskan som jag av någon anledning avskyr så är det sweet. Tex läser man att kvällen avslutades med bubbelpool och bastu - sweet. Bläää säger jag. Gillar inte!

För övrigt verkar jag vara inne i en konfliktperiod. Har haft 3 konflikter utanför familjen på mindre än en vecka. Är det meningen att jag ska lära mig att hantera konflikter månne? Inte bara bli sur, blunda och gå vidare. utan ta upp problemet med personen ifråga? Jag gjorde i alla fall det på jobbet idag när jag blev sur, surare än surast. Jag är fortfarande sur över saken ifråga och fick inte personen att ändra sig heller men jag framförde min åsikt och därmed också min kritik. Jag borde förmodligen ha hävdat min ståndpunkt än mer men jag väljer att vara stolt över att jag framförde åsikten, inte bara en gång utan två. Det är annars oftast mitt problem. Jag behöver klura och fundera på vad jag känner och tänker. Har svårt att komma med slagfärdiga argument direkt. Så jag behöver ta en time-out och komma tillbaka. Ofta känner jag då att tillfället har passerat men idag tog jag mod till mig och tog upp frågan igen.

Jag är konflikträdd men jag vet åtminstone om det. Och så tänkte jag på vännen U och på att jag skulle skämmas ofantligt inför henne när jag återberättade händelsen om jag inte dragit den ett varv till.

Inga kommentarer: