onsdag, november 24, 2010

Skrivkramp

Sitter hemma på ledig dag och jobbar i alla fall. Vad är det med mig och mitt jobb egentligen?! Det är i alla fall roligare att arbeta med ett PM till cheferna om en önskan om administrativ tid för att genomföra ett projekt. Så får jag skrivkramp. Får ett extremt behov av att städa, kolla upp viktiga saker, sätta på en tvätt. Göra allt annat än det jag borde. Och så går den viktiga, dyrbara tiden. Den som jag alltid har för lite av. Jag VET vad jag vill. Jag vet varför och hur jag ska genomföra det. Men det gäller att få fram det här VARFÖR till dem som inte tänker som jag. Som inte tycker det jag anser vara själklart som självklart. Så jag har formulerat och förkastat och nu äntligen börjar jag komma någonvart. Varför ska det alltid vara så?!

Utanför är det full snöstorm, snart ska Ville sova nedstoppad i sovsäck och ullunderställ i vagnen hos dagmamman. Jag kan tänka mig att man sover gott då! För övrigt är det lite av och på med sova på dagen för hans del just nu. Vi är inne i den här jobbiga perioden när INTE sova på dagen innebär kaos på kvällen. Och när SOVA på dagen innebär kvidevitt och tjo och tjim länge, länge på kvällen. Jobbigt för både honom och oss.

Inga kommentarer: