tisdag, juni 07, 2011

En vanlig tisdagmorgon

Underbart att vara ledig efter fyra dagars jobb med blandat resultat. Tur att jag avslutade med flaggan i topp. Känner mig väldigt rastlös i förhållandet till jobbet just nu. Till 50% med en önskan om att göra något annat. Lägger ut trådar här och var för att se var jag kan få napp. Men vad vill jag göra och hur vet jag att jag väljer rätt? Just nu har jag inga erbjudanden heller, så det finns inte så mycket att välja, handlar mest för min del om vilket håll jag själv vill gå åt. Bäst är nog att inte vara alltför strategisk utan gå dit hjärtat vill.

Hur som helst så har dagen börjat bra. Inget bråk med Ville! Värt ett inlägg bara det. Att lämna med en tung klump i magen efter en misslyckad morgon är alltid jobbigt. Men idag har det varit solsken från början till slut och mycket samarbetsvilja. Och tålamod från min. Kan det vara så att det vänder nu? Det har varit många veckor med motvind nu och jag har varit väldigt trött och sliten. Jag tror vi behöver sommarlov.

2 kommentarer:

LS sa...

Hej du - ville bara saga hej. Nu har jag last tillbaks till mars, uppdaterat mig. Du vet, jobb och sant ordnar sig pa olika ovantade satt, det galler mest att vara oppen for nya mojligheter. Allt kan inte planeras. Jag saknar Olle ocksa. Einar och jag dedikerar var forskningsartikel som kommer ut snart till honom, jag ska skicka kopia till dig forstas. Krama ungarna sa de kan krama dig tillbaks! :) Lena

RosaMilton sa...

Tack för kommentar! Det är nu det börjar komma ikapp allt. Känner mig lite rastlös också! Men i mitt jobb upplever jag inte direkt att det kastas möjligheter efter en, snarare att man får jobba hårt för sina möjligheter!

Jag ser fram emot en kopia av artikeln!