måndag, september 17, 2007

Ensam uppe...

Den enda fördelen med att jobba förmiddag och gå upp 05.15 är att få vara helt själv vid frukostbordet! Det är så skönt... Dricka en kopp kaffe, läsa lite. Det har precis ljusnat, det är totalblött ute efter en hel natts regnande. Jag har jobbat helgen men det har varit lugnt. Skönt det med, jag är inte så stresstålig just nu.

Igår efter jobbet åkte jag och köpte två äppelträd och ett plommon (till Ebba). Fick dem beskurna på plantskolan och sedan klämde jag in dem i lilla röda bilen... Det gick precis! Så nu är de, det sista måstet i trädgården för i år.

Imorgon åker jag solo till Göteborg över dagen för att lyssna på Ina May Gaskin, underbar barnmorska från USA. Det behövs lite inspiration i mitt barnmorskeliv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Som sagt alltid lika kul att följa er här på dagboken! Det går framåt i en hiskelig fart för er. Redan klara med häcken, träd, sandlåda mm. När får du svar på allt ditt arbete? Jag är så nyfiken på hur ni fått det och står i startgroparna och väntar på en inbjudan!!! ;-)
Ska ni köpa stor bil nu när ni blir 6?

RosaMilton sa...

nix inga pengar just nu! Vi ska försöka återkomma med en inbjudning när det lugnar sig lite! Kul att höra av dig!

Olle sa...

Göteborg på jobb och på egen hand! Så bra, precis vad du behöver, hoppas jag i alla fall.