måndag, december 03, 2007

Ledig måndag

Alla barnen hemma idag. Ebba var lite halvrisig i magen, Otto ledig från dagmamman och Julius bad att få vara hemma och fick det. Vi har haft det bra även om jag fick ett fullkomligt anfall när Ebba av misstag sköt en liten fotboll rakt i huvudet på mig... Julius har spelat lite dataspel, målat med fingerfärger, Ebba har pusslat och målat vattenfärg. Senare på eftermiddagen kom morfar och då byggde de Lego en stund. Dagen går rätt fort utan att man gör så mycket faktiskt. Vi har hunnit läsa lite bok ocskå.

Själv har jag betat av några måsten som stod på mina att-göra-listor. Problemet är ju att jag inte bara har en, på ett ställe. Nej, de finns på tre olika ställen, olika versioner, vilket gör det lite mer invecklat. Och så har jag två almanackor. Plus Googlecalendar (som jag nästan aldrig tittar i). Skriver jag inte upp i kalendern glömmer jag garanterat vad som är inbokat och då kan man ju knappast påstå att jag är speciellt upptagen. Förhoppningsvis är det det som är problemet att jag har svårt att komma ihåg tråkiga saker som tandläkaren osv och att det inte är en tidig alzheimer. Stefan har by-the-way efter sju bedrövelser och svåra år masat sig iväg till tandläkaren och fått tänderna ok-stämplade utan behöva vara sig rotfylla eller dra ut några! Hurra för det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Jag har precis pratat med Ruth som ringde och berättade att ni fått en son......GRATTIS!!!
Kramar till Er alla
Liz

Anonym sa...

JÄTTEGRATTIS TILL ER ALLA!!!
Vad skönt att höra att allt gått bra! Ring igen när du kan!

//a