söndag, november 25, 2007

Igår frost, idag snö

Vinterväder i Stockholm. Tänk om det kunde stanna kvar. Jag vill ha en riktig vinter i år! Otto är förvånad över snön, inte den på marken nu längre men över snöfallet på nu på morgonen. Jag är före i tiden tror att det är första advent redan den här helgen, vill gärna att det ska vara det... Det känns lite tidigt att börja julpynta, baka och pyssla. Fast jag ska göra det i alla fall. Så jag kan lura mig att det är mindre än 4 veckor kvar till bebis... För om sanningen ska fram så är det inte själva julen som jag längtar till mest.

Igår åkte Stefan skridskor med Ebba och Julius i Vallentunahallen. Julius tyckte han var bäst och Ebba tyckte hon var sämst och var arg och sur. Lite för Ebbas skull var det som de drog iväg och åkte, för hon har fått så lite övning och tycker att hon är sämst i klassen. Men hur ska man kunna bli bra utan att öva?

Inga kommentarer: