fredag, april 02, 2010

När snön smälter

Idag var första dagen ute på riktigt. Snön har fortfarande inte smält undan från tomten men har konsistensen av strösocker ungefär. Märklig känsla. Barnen letade kvickt upp sina påskägg. Stefan dikade för att få vattnet att rinna undan med hjälp av Ebba. Och jag blev fast i trädgården... Hittade 10 sniglar, det första jag gjorde när jag tittade lite och så började jag rensa ogräs. Tänk att man kan bli så fast i en sån syssla! Det kan vara galet långtråkigt men det kan också vara meditativt och avkopplande. Idag var en sån dag. Vi höll på att aldrig komma in på eftermiddagen. Middagen blev jättesen och ihopsvängd på en höft. När ljuset och våren kommer har jag inte tid med inomhustjafs och matlagning. Imorgon väntar en långrunda och mer utetillvaro. Det finns så mycket som ska göras. Listan är oändlig. Men lysrören är på plats i arbetsrummet, så i veckan blir det mer frösådder. Jag vill ha mer vår!

Inga kommentarer: