onsdag, juni 02, 2010

Det ser ut

att bli en fantastisk dag. Igår var en slita-hemma-dag med mig själv som var trött efter helgjobb och två barn som var trötta och griniga. Jag fösökte vara pedagogixk och tålmodig med jag måste erkänna att det misslyckades vid åtminstone 3 gånger under dagen. Bakade inför Picknick med Julius klass på kvällen, gjorde pastasallad, tvättade, städade, jagade larver som äter upp våra krusbärsbuskar, sådde nya sockerärtor och bönor eftersom nästan inga från förra sådden kommit upp. Otto och Ville hjälpte till. Nu så! Det blir senare skörd i år men det går det med. Dessutom hann vi med utvecklingssamtal i skolan med Julius också. Småbarnen skötter sig med den ärean, nästan hela tiden. Fast fröken undrade stillsamt när jag sa att nu är tiden ute för vår del, när Ville och Otto började balla ur, att det var tur att det inte var så mycket att prata om då, att Julius sköter sig. Vad ska man svar på sånt. Om jag uppfattat att det var bekymmer med Julius som krävde längre än 40 min samtal, då skulle jag väl ha prioriterat annorlunda? Håhåjaja.

Idag ska jag springa vårruset tillsammans med en vän, jag ser fram emot detta. På jobbet har det varit fullständigt kaos, har aldrig varit med om liknande, så vi lär ha samtalsämnen så det räcker. Just nu är känslan både hemma och på jobbet att man bara försöker att hålla ihop. Ligga steget före och känna att man har koll på läget, det existerar inte. Det handlar snarare om att hänga med floden och inte tappa/glömma det viktigaste.

Inga kommentarer: