tisdag, juli 13, 2010

Hemma igen





Ville på morgonpromenad på västkusten. Jag älskar grindar. Vilka hemligheter döljer sig innanför dem?

Nu är vi hemma igen. Åh vad vi längtade hem trots att vi visste att värmeböljan här hemma väntade. Det är sjukt varmt. Mest känns det som att det gäller hitta strategier att hantera värmen. En liten uppblåsbar plastpool gör livet uthärdligt för småttorna. På nätterna är det värre. Extrem värme i kombination med mygg är svårhanterligt. Jag har haft isklampar i sängen för att kyla ner mig när det blivit för varmt. Just nu är Stefan iväg och handlar myggnät. Uppepå värmen sommarförkylning från helvetet. Jag har haft halsont i en vecka nu och sedan i lördags är Stefan också drabbad. Inte klaga på värme och sommar. Jag läntar ändå efter några regniga dagar. Men på det hela taget är det ändå en fantastisk sommar. Trädgården har klarat sig okej med grannens hjälp. Nu är det projekt vattning som gäller.

Inga kommentarer: