onsdag, juli 21, 2010

Det går upp och det går ner

EN natt glömde jag att täcka över rabatten mot rådjur! EN NATT! Och nu har de kantklippt mina höstflox rejält. Skitdjur är vad de är. Alla bär på häggmispeln har de tagit. Jag har inte ens tittat i i grönsakslandet men de har säkert varit där också. Vi har förankrat nätet hårdare eftersom de tidigare när vi var på semester bara stuckit under huvudena och gnagt. Blää.

Dessutom har jag streptokocker. Halsonda ville inte ge med sig så jag var och tog svalgprov igår och fick penicillin. Idag ska vi odla igenom hela familjen eftersom Stefan också har ont i halsen och har fått konstiga utslag på kroppen. För två år sedan fick han akut psoriasis efter en streptokockinfektion. Om mer än en i familjen har streptokocker brukar man tydligen odla och behandla eventuella familjemedlemmar som har streptokocker även om de inte är akut sjuka eftersom det annars är lätt att smittan går runt, runt i familjen. Jag håller tummarna för att inga av barnen har, det känns inte alls bra att behandla någon som är symtomfri.

Inga kommentarer: