lördag, juli 17, 2010

Varifrån kom energin?

Någonting händer här hemma i sommar. Trots 30 graders värme och inget regn någonstans trots att jag längtar ihjäl mig, så har vi plötsligt fått energi att inte bara fixa ute utan också inne. Jag har ordnat med tvättförvaring i tvättstugan. Numera kan man gå in där och också veta (om man är läskunnig) vart man ska stoppa tvätten. Fri golvyta är najs! En elektriker har fixat belysning i skafferiet och ordnat en lysknapp mot köksdörren så vi slipper gå långt i mörker för att tända.

Bokhyllan är städad och TV finns på plats i bokhyllan! 2 kassar böcker är utrensade. Planer för hur ljudanläggningen ska bli så osynlig som möjligt har smitts. Barnens leksaker har fått flytta upp. De lär säkerligen flytta ner igen. Här har jag börjat röja och plocka bort skräp. Ottos och Villes rum ska också röjas och tänkas till med förvaring.

Planer för hur allrummet på övervåningen ska bli använt håller också på att ta form. Det lär visserligen bli ett projekt för hösten men jag tror det blir bra.

Utomhus är rosportalen färdig, och Stefan håller på att såga upp vår altan! Det ska bli en grön avskiljare mellan lekplats och ätplats på altanen. Vi kommer att ha som ett grönt uterum på sommaren är tanken.

Det finns en oändlig mängd skåp, garderober och så hela arbetsrummet som behöver rensas på skräp. Men det känns fantastiskt skönt att ha börjat i alla fall. Plötsligt hitta Stefan vår Baby-watcher som vi letade lite halvhjärtat efter när Ville var bebis. Nu behövs den knappast men om någon är intresserad så har vi en till övers!

2 kommentarer:

Olle sa...

Jösses vad ambitiöst! Här var det 13 grader i morse så jag kan förvisso inte skylla på värmen om litet blir gjort i huset. Högt på listan är nog att måla uthusen men först skall jag laga en ethernetkabel till Eves dator som jag råkade skada när jag la ner den under mattorna.

RosaMilton sa...

Det som om det ena ger det andra, när man väl börjar så fortsätter man...