fredag, mars 16, 2012

Det som göms i snö

Idag har jag varit första riktiga timmen i trädgården. Den första vårtimmen i trädgården är visserligen härlig för att det är vår men det är den gången om året jag blir galen på vår katt. Snö i trädgården = ok att bajsa där. Så jag har plockat kattbajs, räfsat bort snömögel från gräsmattan och påbörjat rensningen av trädgårdslandet. Det där ogräset som jag aldrig hinner med på hösten av någon konstig anledning. Men om jag ska hinna gödsla och förbereda för plantering så är det hög tid att börja. Mycket lättare också faktiskt än senare på säsongen.

Och i tisdags ägnade jag förmiddagen innan jobbet åt frösådder. Purjolöken är jag i alla fall en vecka tidigare med än förra året. Jag har en helt annan energi åt trädgården i år än förra året. Få se hur jag får ihop det med nya jobbet. Det är inte många arbetspass kvar nu.

Inga kommentarer: