söndag, augusti 20, 2006

Döden, del 2 (nu är vi tillbaka från semestern på allvar..)

Hemkomna ifrån mormor och farmor, Julius har varit där en vecka själv medan jag och Otto varit hos mormor. Det är skönt att vara hemma, ska bli skönt att komma tillbaka till rutinerna.

Förresten appro på mitt förra inlägg, så trodde jag att diskussionen om döden kanske var avklarad. Dagen efter var jag på gräsligt dåligt humör, (kan inte minnas varför, bara att jag var extremt trött och irriterad på Stefan) då säger Julius till mig, helt ut i det blå: Mamma, när jag är 29 år, då är nog du död! TACK FÖR DEN! DET VAR INTE EN HUMÖRHÖJARE PRECIS. KAN JAG INTE ENS FÅ BLI 59 ÅR GAMMAL? Fast jag antar att 29 år för honom är som 60 år är för mig. När han är 60, då kan jag tänka mig att det är lagom för mig, eller?!! Kommer man någonsin att känna sig färdig med livet?

Idag ska vi tillbringa förmiddagen i Kista centrum för att inhandla skolkläder till Ebba, gummistövlar och till Julius en fleecetröja och galonbyxor. Otto behöver en jacka och utebyxor? Julius ärver fortfarande kläder, så till honom behövs inte så mycket. Ruth brukar komma med en kasse kläder på hösten och en på våren. Bra kläder, från Polarn och Pyret, overaller och så mycket att han nästan aldrig hinner använda allt.

Förrresten ser det ut som att inflyttningsdatum till huset blir 31 januari... Fast vi har fortfarande inte fått bestämt besked.

Inga kommentarer: