tisdag, augusti 08, 2006

Man har blivit kräsen i sommar...


Nu är vi i Småland igen och det är varmt, varmt, varmt. Flygfän överallt (se bilden!) Hemma var det varmare än varmst så det här är helt klart att föredra. Igår var vi och badade i Åsnen men jag orkade inte doppa mig. Jag har blivit bortskämd med härligt salta bad i sommar och friska älvar i Norrland! Att bada i en långgrund insjö, känns inte alls lockande just nu. Det är så varmt att det knappt svalkar ens. Om två dagar har vi varit mer eller mindre på semstrande fot i två månader, inte Stefan förstås men jag och barnen. Det har varit underbart men nu känner jag att jag snart inte orkar mer! Vill ha höst och rutiner, vinka iväg Ebba till skolan på morgnarna och följa Julius till dagis. Vill ha svalt och skönt och lite ordning och reda och inte fullt av väskor med saker i överallt!

Och tänk vad jag kommer sakna sommaren sent i november när det bara tröstlöst regnar...

Otto har en vrång dag idag, hamnat på fel sovning, vaknar innan han sovit färdigt. Nu sitter det stackars barnet vid mina fötter och gnäller, så det får väl bli dax att avsluta det här inlägget.

Inga kommentarer: