torsdag, augusti 24, 2006

Rutiner och preliminärt inflyttningsdatum



Allt för lite tid till att blogga...

Jag har nämligen börjat skriva på uppsatsen igen! Hurra! Det är roligt också, dessbättre. Så jag har skaffat mig goda vanor och tillbringar mindre tid på nätet. Nu har jag egentligen ingen tid alls, för Otto är snuvig och sover riktigt illa och kan vakna när somhelst och då ska jag vara färdig att hoppa i säng. Och egentligen så borde jag boka tågresan till mamma om tre veckor och skriva under en stor hög med Modulenthuspapper innan dess. Inte borde jag skriva dessa rader. Men jag har sagt det förut och nu måste jag säga det igen: DET ÄR SÅ SKÖNT ATT VARA HEMMA!!! Vad är semester mot en kopp kaffe i köket, alla jobbpapper utspridda på bordet och en sovande (förhoppningsvis stensovande) bebis i vårt sovrum?

Bilden är på fondväggen i Ebbas rum, blivande rum vill säga. Jag skulle vilja visa den fantastiska tapeten vi ska ha i köket men har inte hittat den på nätet ännu. Inflyttningsdatum är nu satt till v 4, 26/1, vågar knappt skriva detta, är så vidskeplig. Sista tomten är såld nu berättade mäklaren och HURRA igen, för det blir inget funkishus utan ett traditionellt hus - Norrgården, kan ses på Modulenthus hemsida. Nu håller jag tummarna för att de inte väljer att måla det mintgrönt bara...

Inga kommentarer: