tisdag, november 21, 2006

Det är så mörkt idag

Klockan är tolv och det känns som det redan är på väg att bli mörkt. Riktigt novemberväder. Sitter här och sliter med mitt syfte och frågeställningarna. Ja, fortfarande. Men nu känns det som det äntligen har lossnat lite. Innan tyckte jag att jag hade ett syfte men inga frågeställningar. Nu är det tvärtom, jag har fem frågeställningar men inget syfte som täcker in alla. Men jag har skrivit en inledning som jag är nöjd med, som gör frågeställningarna förtåeliga OCH det bästa av allt, jag har inte behövt vara alltför personlig! Jag måste ju ändå skriva något om mig själv i förförståelsen, så det räcker tycker jag.

Nej, det här var bara en liten avstickare, nu ska jag fortsätta. Bäsisen sover, efter en uppesittarnatt, han var vaken mellan två coh fyra, jag försökte slumra medan han lekte med Ebbas leksaksorm, petade mig i ögonen och näsan och levde busliv och gnällde. Tur att jag har inte har svårt att sova. Stefan var en ängel och tog hela morgonen och stannade hemma till halvtio, så det känns okej idag trots allt. Ikväll ska jag dessutom iväg på ett föredrag, så han får inte mycket jobbat misstänker jag. Imorgon ska jag till jobbet, vi ska ha utvecklingsdag. Mycket vuxenlek för mig den här veckan alltså...

1 kommentar:

AI sa...

Låter som att du har det väldigt fullt upp! Skoj att det går framåt med rapportskrivandet, även om det tar tid. Vi lämnar in vår rapport denna vecka är tanken, är lite referenser att skriva in fortfarande. Säg till om du vill ha korrläsning eller konstruktiv kritik på det du skrivit förresten, jag är ju inte särskilt ämneskunnig men det kan ju vara ett plus också...

Vår framläggning är bokad till 11 december klockan 16 förresten, ska väl skicka ut mail till folk om detta väldigt snart antar jag.