fredag, november 24, 2006

Ett inlägg till!

Jag var ju så nöjd, hade skickat iväg syfte och frågeställningar, tyckte till och med att min inledning var bra. JEHEPP... så får man tillbaka från handledarna, det är bara rött, gult och blått i dokumentet! GAAAAHHHH!!! Den ena handledaren förstår inte riktigt hur jag menar, jag måste förtydliga mig. Mmmm.... det kan jag faktiskt hålla med om, när jag läst igenom allt igen. Låter det konstigt? Men det är lätt att missa att alla inte har läst in sig på ämnet som man själv gjort. Hennes invändningar var ändå väldigt enkla att åtgärda jämfört med min huvudhandledares. Det värsta är att hon också har rätt. Vad tycks om den här kommentaren från henne? Det gäller en av frågställningarna som jag var väldigt nöjd med. Ack, ack...

Knepigt. Vart tog föreställningarna vägen som du skriver om innan? Du får fundera på vad du lägger i begreppet ”föreställning” och hur det förhåller sig till ”norm” och ”värdering”.


Ehhh... Jag vet inte, borde jag veta hur begreppet föreställning förhåller sig till norm och värdering?! Jag vet i alla fall vad jag ska fundera på i helgen... Jag undrar vad Otto tycker? Vad lägger han i begreppet?!

2 kommentarer:

AI sa...

Haha, jag känner igen tankarna och funderingarna. Vi har precis lämnat in slutgiltiga rapporten till examinatorn, men lär nog få tillbaka den helt röd en vända innan det blir slutgiltigt på riktigt. Dock skönt att få det klart. Vi har suttit och vänt på liknande frågor - och jag blir alltid lika förvånad när jag får höra att folk inte automatiskt förstår konceptet med "meta-modellering" - jag förstår ju det mesta efter bara 6 månaders heltidsjobb med det!? :)

Kan det vara så att norm är något som delas av en stor gruppering eller samhället i stort, medan föreställning är något som är mer individuellt - en persons tro om hur något ligger till? Värderingen är sedan individens tolkning av det hela - personens reflektioner och ptja.. värdering .. kring den personliga uppfattningen/föreställningen.

Alltså:
Norm - Samhällets samlade föreställning?
Föreställning - Individens uppfattning
Värdering - Individens åsikter kring innebörden av föreställningen?

Jag bara spånar.

RosaMilton sa...

Hihi... en man är bra insnöad på det man håller på med. Intressant fundering för övrigt... får se om det hjälper mig framåt...