tisdag, november 07, 2006

Hipp hurra... för mig idag!

För nu har jag fyllt 35! Uppvaktad imorse med sång och presenter. Otto såg mycket konfunderad ut över den här typ av väckning. Själv sov jag faktiskt så hårt att jag bara hörde muller och ingen skönsång... när de gick uppför trappan. Att sova på riktigt när man väntar på att bli firad, det är VERKLIGEN vuxenpoäng...

Så nu har jag härliga ullsockar - två par, sköna vinterkängor (hur kunde Stefan tro att jag har skostorlek 42?!! Jag har stora fötter, men någon måtta får det väl lov att vara?) En laddare till Ipoden som inte är kopplad till datorn och en fin tygtavla från Ebba.

På förmiddagen följde Otto och jag med Julius till skogen (dagis), det var han mycket nöjd med. Innan vi kom iväg var det stressigt värre, Otto låg på golvet och gallskrek, jag skulle få ihop matsäck, borsta tänderna, äta frukost, hitta lämpliga kläder osv, allt på en halvtimme. Det gick förstås inte utan att jag tappade behärskningen helt. Fick be Julius om ursäkt efteråt, med det dåliga samvetet brännandes i magen. Härmed lovar jag dyrt och heligt, att hur trött jag än är, ska gå upp klockan en halvtimme tidigare för att hinna med morgonbestyren, utan att vara en fruktansvärd mamma. Men som sagt väl utanför dörren var vi sams igen, hade mycket mysigt, även om Otto inte uppskattade äventyret lika mycket som storebror, han var trött...

På kvällen har vi haft mysmiddag, lax, rödbetsrisotto och ett glas gott rödvin. Efteråt hann jag med att pyssla med Ebba och Julius en stund. Så jag är mycket nöjd med dagen.

Inga kommentarer: