måndag, november 20, 2006

Grinig helg...

En riktigt tråkig helg, jämfört med förra helgen med firande och trevligheter. Hela lördagen låg det grälvarning i luften här hemma. Jag är tydligen rätt folkilsk just nu. Städning på förmiddagen och vad gjorde vi sen? Hemska tanke, det är måndag och jag minns inte lördagen. Stefan handlade i alla fall. Nej, nu blir jag hypokondrisk igen, den här gången är det Alzheimer på riktigt. Jag hörde på radion idag att det kan drabba en redan i 30-årsåldern. Har jag Alzheimers så är det mammas fel eftersom jag knappt blev ammad och pappas fel eftersom jag aldrig fick annat än pulvermos och pölsa som liten... Nåja, kanske är det bra att glömma de tråkiga dagarna.

På söndagen brast det, det skulle städas och fixas inför att de som köpt huset skulle komma och titta. Lite skönt var det att vara riktigt orättvis (för det var jag). Men lugn, vi är sams igen, jag bad om ursäkt ungefär 20 minuter efter mina beskyllningar. Så kom de som köpt huset.Och de var jättetrevliga och vi hade hunnit städa och allt. Det visade sig att tjejens syster och jag är jobbarkompisar! Lite jobbigt ifall de inte skulle vara nöjda med flyttstädning eller nå´t annat.

Inga kommentarer: