fredag, december 08, 2006

Inatt jag drömde...

Jag var på jobbet inatt och allt gick som det INTE skulle. Jag gjorde allt sånt som man inte ska. Slutade med att jag opererade bort livmodern på en kvinna som jag förlöste med sugklocka! Glömde bort hennes bebis också. En sån där dröm när man jobbar och sliter som ett djur men hela tiden ligger steget efter och glömmer saker. Insåg efteråt att det inte riktigt är mitt ansvarsområde att operera bort någons livmoder. Nu skulle hon ju aldrig mer kunna föda några barn. Funderade på att mörka det hela, låtsas som om inget hade hänt. Kände på mig att det inte skulle funka. Insåg att jag skulle bli anmäld och förmodligen förlora jobbet.

Dessutom skickade Julius ner Otto fastbunden på en kälke från ett berg. Han låg där avsvimmad och jag missade det. En annan kvinna upptäckte vad som hänt och jag blev rosenrasande på Julius som svarade som han brukar: Det var inte meningen. Jag förstod att det inte var verkligen inte var hans mening men jag var så arg att jag var nära att slå honom. Då blev jag väckt av Stefan. Var lika aptrött som när jag somnade igårkväll. Så trött att jag mådde illa och ynkade mig...

Har fått sova igen en halvtimme nu på förmiddagen. En kopp kaffe på det och nu är jag fit for fight igen!

1 kommentar:

AI sa...

Usch, nätter med såna där drömmar vaknar man aldrig utvilad efter. Man kan ha sovit åtta timmar i sträck men ändå känna det som att man slitit och jobbat hela natten! Tur att en kaffe och en power nap rättade till det hela!