onsdag, december 13, 2006

Trevlig tisdagskväll


Nu har den kära brodern firats med pompa och ståt (allt är relativt!) att han är färdig med D-uppsats, tagit examen och fått jobb. I alla fall är det vad jag firade! Åkte med Otto till Linköping och mötte upp Ruth och Anders efter framläggningen av arbetet. Det kändes inte meningsfullt att försöka vara med på själva framläggningen, dels på grund av Otto och dels därför att jag faktiskt inte vare sig har satt mig in i vad de gjort och misstänker att jag inte heller skulle klara av det. Det handlade om modulering av något slag i alla fall. De fick med beröm godkänt, den gode brodern och hans kamrat. Kul!

Vi åt gott på Indisk restaurang, drack vin (1,5 glas räcker mer än väl för mig nu för tiden) och hade mycket trevligt. Otto visade hyfsat restaurangvett-och-etikett och slocknade först i vagnen på väg hem till Anders. Roligt att se hur han har det i lägenheten och det blev fortsatt prat och tedrickning, alldeles för sent men mycket trevligt, för att upprepa mig själv.

Inga kommentarer: