torsdag, december 07, 2006

Seg dag

Upp i ottan imorse. Klockan 07.15 drog karavanen med modern och tre barn till Vallentuna. Skridskoåkning för Ebba med nya klassen. Julius fick också åka, kul jag har faktiskt aldrig sett honom åka innan (skäms lite). Vi kommer att bo med cykelavstånd till ishallen så det kommer bli enkelt att åka lite på helgerna om man nu har lust. Och det kliade faktiskt lite efter att hasa ut på isen, när barnen åkte. Tråkigt att bara stå vid sidan av. Men med Otto på ryggen blev det i alla fall inte så kallt.

Medan Ebba fortsatte sin dag med nya klassen åkte jag och Julius iväg för att hälsa på dagmamman. Han tyckte vi var där för kort stund men klockan hade hunnit bli elva och jag var så hungrig att jag inte stod ut. Så det blev riktig bukfylla - kebabrulle för mig och Lasagne till Julius.

Vi hälsade på Ebba i skolan en sväng på hennes lunchrast och jag såg direkt att livet inte var på topp. Men hon försökte tappert lilla Tosa-losan. Lekte häst. Inte direkt hennes favoritlek.

Julius och jag åkte också en sväng till huset. Idag har jag känt mig så negativ till hela flyttgrejjen. Såg de detaljerna i huset som jag inte är hundra procent nöjd med. Oroade mig för att golven inte är tillräckligt täckta, hur ska det INTE kunna bli märken? Och tomten, detta lerhål till tomt...

Såg några minuter på lyxfällan på TV3 medan jag sövde Otto och fick magsnörp. Vi måste få mer koll på utgifterna, jag måste börja göra månadskalkyler igen. Så mycket att göra, så många måsten och nej usch, vore det inte enklare att bara bo kvar. Ha en nöjd dotter med fina kompisar och en bra lärare. Jag känner mig tveksam till Ebbas nya lärare också. Fick ingen riktig kontakt med henne kände jag. Bläää. Nej ikväll känns allt som vi har, bättre än det som kommer att bli...

Kan oxå vara så att jag är trött. När jag tänker efter så är jag aptrött. Ska lägga mig istället för att gnälla.

Några bra och mysiga saker:
- Mysigt att Otto har börjat kommunicera så mycket. Det är ju inte så konstigt när han snart är året men lika mysigt i alla fall. Han säger däää, pekar på det han vill. Vet var bilen, båten är för nå't. Säger man Spott ut, så gör han det. Älskar att busa, är en riktig filur.
- Hipp, hipp hurra för att jag inte är en lika arg mamma som för några veckor sedan! Jag kan få iväg Julius till dagis utan att få ett psykbryt trots att Otto vrålar hela tiden.

Inga kommentarer: