tisdag, januari 30, 2007

Alive...

Vi har flyttat och idag är det tisdag som jag längtat efter. Det värsta är gjort, nu är de viktiga funktionerna i hemmet på plats. Köket iordning, badrum, kläder, Otto och Julius rum. Alla har nånstans att sova! Skridskor och gympakläder är hittade.

Har ingen telefon än, posten kommer inte, ingen mobil. Men mobilt internet i alla fall. Vi kan således endast nås via Stefans mobil...

Det är både bra och dåligt.

Jag tror aldrig jag har varit så slut. Huset är fantastiskt fint, allt funkar, vi trivs. Men jag har varit så trött att jag inte riktigt kunnat njuta. Blivit arg för minsta lilla, orkar inte med oflyt och andra människor, inte ens de jag tycker om. Men idag har en av mina fantastiska väninnor varit här, vi har ätit lunch och babblat en massa, så nu tror jag det vänder!

2 kommentarer:

Olle sa...

Härligt att se dig tillbaka på nätet. Jag kan helt förstå att du är dödstrött - det är ett jätteföretag att flytta en hel familj och fem personers grejor. Dessutom ett helt nytt hus med allt småtrassel som det för med sig...

Kanske det finns en trötthet som också kommer från att allt är nytt och de egna små vrårna och vanorna måste återskapas? Jag tror det, så kändes det för mig. Vårt nya och fina hus är verkligen fint men det var inte riktigt vårt förrän vi bott i det ett par månader.

Men det löser sig, ett steg i taget. Unna dig nu att vara litet trött och ge dig litet egen tid om du kan!

Olle

AI sa...

Tja syrran! Nu har jag antligen tagit mig tid att lasa i fatt och se hur ni har det! Det ar lustigt - i Sverige kan det ga flera manader mellan jag traffar er utan att jag tankar pa det, men som det ar nu sa tanker jag pa dig och barnen flera ganger varje vecka! Det ar sa mycket jag vill beratta for dig och barnen och sa vill jag ju bara traffa er och ha det trevligt! Hoppas ni har det bra i nya huset! KRAM! /Brorsan