onsdag, januari 10, 2007

Frågan är OM och isåfall NÄR...

jag ska avsluta denna förbaskade uppsats. Men om jag nu kommer att göra det, då ska det banne mig firas! För just nu känner jag att det är en bedrift att överhuvudtaget skriva. Heltidsjobb med barnen på dagarna, försöka packa, hålla ordning, laga mat osv. Sedan efter 20.30 jobba. Med den nya approahen att jobba sent och sova förmiddag med Otto går det faktiskt bättre att skriva. Men jag är ruggigt trött på förmiddagarna å andra sidan.

Idag har Julius bitvis varit på mycket dåligt humör. Och när jag summerar dagen så kan jag förstå varför, för det var inte så mycket på hans vilkor idag. Å andra sidan har det varit det tidigare i veckan, så det må väl vara hänt. Men vi har bakat bullar och han var nöjd vid dagens slut.

Otto har precis idag lärt sig att klättra upp i soffan och i våra fåtöljer och det är jättekul. Att ta sig ner från soffan är skåpmat, det har han kunnat länge. Han går baklänges nerför trappan också mycket prydligt, och har vid två tillfällen hunnit halvvägs ner själv innan jag vetat ordet av. Dåligt mammasamvete och fjärilar i magen, för även om han kan, så finns det ju en viss fallrisk.

Ebba gjorde mål på fotbollsträningen ikväll, efter en passning av en lagkompis sköt hon en höjdare! På hemvägen berättade hon att hon drömt att det brjade brinna i vårt hus, hon upptäckte det och farfar kom och släckte elden! Way to go FARFAR!

Jag har hittat en kasse gamla brev, observera papperskasse! från jag var 12 år och framåt. Först tänkte jag bara slänga allt men vid närmare eftertanke behåller jag breven från familj och nära vänner. Och oj vad mycket jag har glömt! Det får bli en låda uppe på vinden, med dagböcker brev och andra skriverier, något att bita i om 20 år?!

Ja, det var lite om dagen idag, nu ska jag återgå till det andra skrivandet.

Inga kommentarer: