måndag, januari 22, 2007

Fullständigt osannolikt

Det är sånt kaos här hemma. Kartonger, kartonger och skräp. Stora svarta plastsäckar, en gammal paj TV under trappen, papperskassar med skräp osv. Nytvättad tvätt och smutsig tvätt. Och leksaker, drivor med leksaker! Smulor på golvet i köket, ingnuggad gammal leverpastej. Några knivar, en röd telefon, decilitermått och två skärbrädor.

Suck. En ettårings iver i kombination med flytt och uppsats funkar inte bra. Men. Nu har jag i alla fall skickat iväg lite material till min handledare och tar en paus under flytten. Suck igen. Det känns som om alla i min omgivning tycker att det är konstigt att jag inte får färdigt uppsatsen. Hur går det? Är du färdig snart? Jag vill morra och bita dom i benen. Samtidigt smyger en gnagande känsla in på. Är jag odiciplinerad? Bedrövligt ointelligent och långsam?

Ikväll ska jag i alla fall lägga mig tidigt, senast klockan tio, inte sitta uppe till tolv eller ett och jobba. Jag ska slötitta på TV...

Men innan det blir kväll ska jag:
- Ringa dagmamman
- Maila Ebbas skola
- Beställa tapeter
- Packa kartonger
- Fixa lunch
- Hänga tvätt
- Gå ut med Julius och Otto och åka pulka
- Planera middag
- Skriva en att köpa lista på viktiga saker vi måste ha innan vi flyttar...
- Packa fler kartonger

1 kommentar:

Olle sa...

Grattis, grattis, GRATTIS! Underbart att du fick iväg materialet till din handledare innan flytten! Jag tycker du är enastående som klarar allt det du har att sköta nu.

Belöna dig nu först med en andningspaus och en kopp kaffe eller vad som passar tillfället (champagne kanske!). Var inte orolig för att det blir liggande ett slag nu, du kommer kvickt in i det igen även om du inte tror det just nu. Så släpp det för ett litet slag.

Det blir nog nödvändigt att du (och Stefan!) koncentrerar dig (er) ett slag på flytten och allt den för med sig. Eftersom jag själv flyttade för fyra månader sedan kommmer jag ihåg vilket jättejobb det är. Underskatta inte hur ert hushåll har hunnit växa under dessa år sedan ni flyttade in på Lantgårdsvägen - böcker, möbler, lampor, leksaker, leksaker och leksaker, sport, hushåll, allt möjligt jox. Man märker det inte när man tar hem en sak i taget från stan, från OBS, inför sportlovsresan eller får i present - men när man börjar packa märks det. Och flyttdagen. Var försiktiga med ryggarna, det är mycket som skall bäras! Och det tar lång tid att få grejorna på plats i det nya huset, allt som skall fixas...

Jag tänker på er. Ses på torsdag,

Pappa/morfar/Olle