lördag, maj 19, 2007

Utflykter

Idag är barnen utlånade utom den minstaste, han är inte utlåningsbar än så länge. Bara för kortare stunder och ingen verkar superintresserad av att ta med honom ut på äventyr! Så vi gav oss iväg till Hagaparken efter avlämning av de stora barnen och skulle äta lunch och promenixa lite. Lunch blev det, trevligt som bara den att byta utsikten över gruset och leran från huset till lite park. Otto hade det också jättebra, klättrade på stolar och bort och käkade skinka och ost och äppelkaka.

Sen började det ösregna och någon promenad blev det inte. Istället sa Stefan att han skulle städa frysboxen. Jag sa att min plan var att tvätta lite och städa på övervåningen. När vi kom hem somnade jag och Otto i soffan och någon städning har det inte blivit än. Men kanske Bondfilm ikväll.

Igår var jag, Ebba och Julius på cirkus. Ebba red kamel i pausen, det var hon mycket nöjd med. Eftersom jag är en rysligt grym mamma så fick hon ta av sina egna fickpengar till detta. Julius ville absolut ha en plastelefant med snurrande grejjer i neon för 50 kr. Men eftersom han gjort sig av med alla sina besparingar blev det inget av med det. Jag var såååå nära att ge efter och köpa den där plastgrejjen, fast jag mår illa av att de kränger skitgrejjer jättedyrt, som knappast kostar 5 kr att tillverka och som går sönder i stort sett på direkten. Kanske var det fel, kanske kommer han att minnas detta alltid?! Nåja, jag får väl stå för det, då. Julius var mest imponerad av lindansaren som balanserade på slak lina och Ebba var hänförd över trapetsartisterna. Det var faktiskt ok standard på cirkusen jämfört med den cirkus som gästade Viby för några år sedan. Å andra sidan var det lite charmigt med en tattig föreställning med lite halvkassa nummer och rackliga hoplappade cirkusvagnar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo, våga vägra överprisatt kinaplast! Jag vet inte hur många gånger jag lagat Martins fjärrstyrda grävskopa nu, det lär väl närma sig tio snart. Men han gillar den när den funkar. Och nej, det var inte jag som skaffade den till honom.
Igår byggde vi ett trafikljus tillsammans av en träbit, ett elrör, lite hyllvärmande elektronik samt generösa mängder smältlim.

Senast jag såg cirkus var när några elefanter kom strosande ut ur tallskogen vid sidan av vägen när vi var på väg till Åre, det var väl 1999...

RosaMilton sa...

Hej Åke!

Kul att du hittat hit! Nej Kinaplast är ju inte det man helst lägger pengarna på, biljetterna till själva cirkusen är ju inte direkt gratis heller. Blir egentligen tokarg på all plast som man konsumerar till barnen och alla dessa leksaker! Det är ju sjukt att det ibland kan vara svårt för släkten att hitta på bra presenter till ungarna eftersom de redan har allt! (Och då har vi lite leksaker jämfört med många andra...) Fast det gäller inte Julius då eftersom han vill ha allt han ser och lite till!

Anonym sa...

Jag känner likadant. Jag minns fortfarande när mormor bjöd på cirkus, jag var kanske 5-6 år. Jag minns knappast alla (numera) halvtrasiga leksaker jag fick. Fast dansk plast (Lego) rockar! Fortfarande. :)

Jag hittade hit genom en länk från vår blogg pondpond.blogspot.com.

AI sa...

Cirkus är underbart. Jag gick ju på ett cirkusframträdande i Shanghai som var underbart vackert och imponerande - kanske lite högre nivå än de som åker runt i Sverige. Men jag minns fortfarande de många cirkusbesöken ute i Haninge med pappa - så fortsätt ta med barnen, det är stora upplevelser för dem!

Anonym sa...

Kul att du kommit igång lite med inläggen igen! Vill bara berätta att jag var iväg på "schlagerkväll". Annelies tjej ringde för en månad sedan och bjöd in mig, Anders, Sofia och Tobias. Tyvärr kunde inte Tobias (blivit cykelbiten och hade tävling) så Anders kände att han hellre stannade hemma. Väl där, i en lokal på Söder, visade det sig vara ett bröllop vi var på... Annelie och Elena gifte sig. Annelies mamma och Elenas föräldrar var på plats samt ca 30 överraskade gäster. Jag är otroligt glad att vi kom iväg och Annelie var så glad! Vi träffades ju för 23 år sedan, så jag var den som hängt med längst i det där gänget. Vill du ha lite bilder så hör av dig! :-)
Det blev inget tv-tittande alls. Vilket iofs inte känns som någon miss...

Anonym sa...

Glömde fråga hur det går med katten! Vad heter hon nu? Ett eller flera namn?