lördag, november 17, 2007

Boar som bara den

Det känns som det enda jag gör nuförtiden. Fixar hemma och tvingar Stefan att göra än det ena, än det andra. Idag har jag städat och fixat iordning klädkammaren, vi har fått upp ytterligare lampor i vardagsrummet, kistan är tömd och ska ut i garaget och är utbytt mot en bokhylla. Jag har hunnit rensa bland Ottos leksaker också.

Ebba tog sig an att sätta ihop bokhyllan, det gjorde hon med lätthet, jag antar att IKEAS bruksanvisningar var lätta efter allt Tekniklegot som hon byggt under hösten. Julius som är en sakletare av stora mått hade julafton när kistan tömdes. Gamla sladdar, plastgrejjer av odefinierbart slag och träbitar, allt var fynd som kunde användas till något, om inte precis nu så i framtiden. Ikväll hittade Stefan ett gammalt rakblad från rakhyveln som Julius hade hittat i sophinken i badrummet. Han tittar tydligen där varje dag för att se om det finns något intressant! Men rakbladet fick han inte behålla...

Otto hittade jag skärandes gamla tapetvåder med en mycket slö Morakniv som han hade hittat. Också ett fynd. Ibland känner man sig riktigt ansvarfull som förälder.

Inga kommentarer: