måndag, november 12, 2007

Vintrig morgon

En bra morgon hittills. Pallrade mig ur sängen redan 06.30. Tände ljus i köket och väckte barnen. Ebba tyckte det kändes som advent redan! Nu har jag och Otto ätit frukost och klarat av morgonbestyren, han bygger tågbana och jag skulle kunna sova en liten stund... Fast det lär jag inte få göra för, det är visst något problem med bygget... Otto och jag har även hunnit dela på en liten bit tårta till morgonkaffet... Bra med någon som delar samma intressen! Nu är även min födelsedag firad, igår var Pappa, Ruth, Anders och Hanna här och åt pizza. De hade med sig en supergod tårta och presenter, väldigt gott och trevligt.

Så nu är det bara Ottos födelsedag kvar på året. Och all planering inför jul. Ska börja tidigt i år och slippa stressen var det tänkt. Få se om jag lyckas!

2 kommentarer:

Olle sa...

Tack för en fin eftermiddag och en god pizzamiddag! Det finns några bilder i mitt webbalbum från festen - en med Otto lösande Sudukos (av den svåra sorten- "fiendishly difficult" vilket betyder verkligt knepiga).

Olle sa...

Glömde länken till fotoalbumet: http://picasaweb.google.com/olle.edqvist/20071111MalinsFDelsedag