fredag, november 23, 2007

Gnäll och gnöl...

Kan säga att det var tur att jag sov igår... För igårkväll blev Otto sjuk. Ingen allvarlig tillställning (är man rutinerad mamma eller?!) men han kräktes slem och var snorig. Någon lätt släng av magsjuka eller RS-virus?! Hoppas på det senare för då kommer lillbebisen att slippa detta. Hur som helst så har han vaknat och hostat och kräkts slem ca varannan timme under natten. Stefan och jag har ju varit helt överens om att jag tar Otto på nätterna fram till han går på ledighet i december. Ännu en parentes men han ska bara jobba fram till 14 december; Hipp, hipp, hurra, sedan vara ledig en hel månad! Så jag har ändrat mig, jag tror jag vill ha några dagar med bara honom innan bebisen kommer, så jag tänkte att 20 december skulle bli en bra födelsedag för bebisen!

Hur som helst, blir Otto sjuk får nog Stefan ändå ta nätterna för jag är för stor och otymplig. Jag tror jag ska av på mitten i bäckenet idag. Mina fogar har inte bestått nattens kräkövningar. Ingen trevlig känsla. Plus huvudvärk. Så idag ska vi göra så lite som möjligt jag och Otto. Sova står på planeringen idag igen.

Dagens plus är att jag fått löneförhöjning! Trots att jag förhandlade enskilt i våras och då fick dealen, bra lön då och inte ingå i höstens revision. Nu blev det 2 löneförhöjningar på ett år! En trevlig överraskning, då en föräldraledighet alltid innebär att man halkar efter lönemässigt. För en gångs skull är jag rätt nöjd med lönen. Jag tycker förstås ändå att min yrkeskår är skandalöst underbetald med tanke på ansvar och arbetsuppgifter.

1 kommentar:

Olle sa...

Sjuka små barn är ju ett elände på alla sätt och vis. Delvis därför att de själva har så litet förmåga att hantera situationen.

Men ändå: inte bara problem tydligen utan också glädjeämnen även om det är tungt med kroppen nu. Grattis till löneförhöjningen! Ta den som ett bevis på sjukhusets uppskattning och uppmuntran och kanske också ett tecken på att slitet med din forskarutbildning nu börjar ge litet avkastning?